Onania

Bronze-Winged-PhallusSme závislí na ukájaní samých seba a ničí nás to.

Ja som dlho onanoval. Niekto fajčí. Iný sa prejedá. Ďalší nakupuje. Pozerá telku.

Vlastne je to normálne. Lekári k onanii nabádajú, nehanbite sa. Fajčí skoro každý druhý. A nezdravé jedovaté jedlo je bežným, dokonca ho predpisujú deťom v školských jedálňach.

Škodíme si a robí nám to dobre.

Prečo?

Prečo som dlhé roky onanoval? Ukájal sa, aby som pustil semeno a ostal potom vysilený, slabý, apatický?

Muž tým, že pustí semeno, stratí až tretinu svojej dennej sily. Ak tak robí viac krát za deň, je vyžmýkaný. V semene je sústredená životná sila. Semeno je sústredený zhustený život – ohromné množstvo malých bičíkovitých bytostí. Tieto bytosti sú ľudia v inej podobe, ako sme zvyknutí.

Všetko v živote prebieha v kolobehoch. Jar, leto jeseň, zima. Deň, noc. Cez „deň“ sme ľudia. Naši potomkovia sú ale tieto „nočné“ prvoky: spermia a vajíčko. Až ich spárením, vzniká zasa človek. Tieto medzipokolenia nájdeme v celej rastlinnej a živočíšnej ríši. U paprade je dokonca tá „nočná“ podoba tá bežná, a tú „dennú“ si skoro nevšimneme. Tak, ako si nevšimneme, že spermia je živá.

Vlastne som sám seba podvedome chcel oslabiť, chcel zničiť, keď som onanoval. Detstvo končilo a vzbudzovala sa vo mne veľká sila. Sila dospievania a plodnosti. Sila sebauskutočnenia a samostatnosti. Sila samostatného objavovania tohto sveta, v ktorom som sa ocitol.

Keď sme deti, svet prijímame. Učíme sa tak, že odpozoruvávame, napodobňujeme. Až neskôr sa tvorí naše jastvo, začíname sa učiť vedome. Utvárame samých seba.

Naša spoločnosť ale brzdí tento prirodzený vývoj. Školstvo a často aj sami rodičia držia čerstvých mladých ľudí v pomyseľnej klietke – umelo nás držia v detskom stave napodobňovania. Bránia nám skutočne sa učiť, odrádzajú nás od robenia chýb. Bránia nám prejaviť sa. Keď vytŕčaš, je to zle. Učitelia ťa karhajú, napomínajú. Dačo povieš a si napomenutý. Nedajbože máš pravdu a osopia sa na teba. Oni s tebou husi nepásli, ty si sopliak a čakaj, kým vyrastieš. Čakaj, až budeš mať 50 rokov a potom si otvor hubu.

Všetky prevratné a hodnotné myšlienky však v minulosti prišli od mladých ľudí. Aj Einstein si uvedomil podstatu relativity, keď mal len dačo cez dvadsať.

Bránia nám sa prejaviť. Bránia nám tvorivo použiť úžasnú životnú silu, ktorá sa v nás prebúdza. Ušlapávajú nás.

A už vôbec nám nedajú návody, ako s touto silu pracovať. Výsledok? Nevieme, čo so sebou. Hádže nami. Narážame do tesných mantinelov. Sme ako zbité zvieratá. „To je normálne, je v puberte“, povedia. Vyrastie z toho. Stane sa suchým strojom ako my. Podvolí sa a ostane slepo detsky kopírovať spoločenské správanie. Nikdy nedospie. Vekom hej, ale duševne nie.

Mladý človek je bitý dovtedy, kým sa svojej sily nevzdá. Kým ju dobrovoľne nezačne zahadzovať. Aby zapadol do školy, do spoločnosti, musí byť totiž pokojný a podvoľný. A vôbec sa nepatrí mať vlastný názor a nedajbože mať pravdu, či dokonca presadzovať ju. Takéto chovanie je v chorej spoločnosti založenej na klamstvách akoby všeobecným ohrozením. Všetky staré deti, učitelia aj rodičia, sa do teba oprú. Cisár je nahý a stína každého, kto na to upozorní.

My sa podvolíme. Svoju silu odhodíme skôr, ako sa s ňou naučíme pracovať. Začal som onanovať, dobrovoľne sa vyflusávať, žmýkať. Iní začnú piť lieh. Ďalší sa uzatvoria do sveta počítačových hier a krivia sa za obrazovkou. Ďalší tupo sedia oblbnutí liekmi, ktoré im predpísali páni lekári psychiatri. Iní sadnú pred telku. Iní sa prežierajú a sú s toho obézni a tupí. Ďalší sa zbavujú sily v posilovni a žerú kadejakú chémiu na rast svalov. Ďalší sa pustia do mentálnej onanie a stanú sa z nich páni „vedci“.

Keď sa takto oslabíme, staneme sa náchylní ochorieť. Nie len telesne. Zmocnia sa nás myšlienkové vírusy: nositelia klamstiev našej civilizácie. Zmotajú nás, zneužijú na svoje množenie. Obsadia našu myseľ a vlastnú myšlienku už skoro nenájdeme. Potlačia nás úplne. Staneme sa strojmi civilizácie. Nedospejeme na ľudí. Sme zmrazenými chorými deťmi.

Niektorí však napriek tomuto neutešenému stavu nájdeme cestu von. Aj ja som našiel.

Keď som sa prvý raz veľmi zaľúbil a vzťah nám nevydržal ani týždeň – uvedomil som si, že je so mnou dačo veľmi v neporiadku. Začal som to skúmať. Trvalo rok, kým som si vyjasnil, čo sa za ten krátky týždeň vlastne stalo. Prečo som si hodil poleno pod nohy. Prečo mi vlastné cudzie myšlienky hodili poleno pod nohy.

Začal som sa sám nachádzať a uzdravovať. Učil som sa znovu otvárať svetu, učil som sa spolužiť s ľuďmi. Súžiť v prirodzenom spoločenstve, nie v tom formálnom školskom ani inom. Pomohla mi krčma, kde sme sa ľudia ako ja každý piatok stretávali a alkohol nám pomáhal otvoriť sa jeden druhému. Pomáhali sme si navzájom. Znova sme sa nachádzali a spoznávali ako tvory spoločenské.

Prešlo ešte veľa rokov, kým som si uvedomil, že kameňom úrazu je môj návyk onanovať. Onania je dôvodom, prečo som slabý, prečo som výbušný, prečo som uzavretý, prečo si nedokážem nájsť babu. Čím viac onanuješ, tým viac ti klesá sebavedomie. Toto vedeli už taoisti v starej Číne.

Prečo to nevieme my?

Nie je v záujme civilizácie a ani nedospelých detí, ktoré ju riadia, aby sme dospeli. Nie je v ich záujme, aby sme sa o nás samých dozvedeli čokoľvek podstatné. A už vôbec, aby sme sa s našou mysľou, naším telom a našou silou naučili pracovať. Aby sme zvládali samých seba a stali sa plnohodnotnými ľuďmi schopnými ďalšieho stupňa: spoločenstva. Nie formálneho umelého uniformného spoločenstva – ale prirodzeného: takého, kde všetci jeden druhého ctíme a dopĺňame sa v rozmanitosti. Kde sa všetci môžme prejaviť.

Prestal som onanovať – a zrazu som sa nepoznal. Začal som sa stávať iným človekom – začínal som byť sám sebou. Našiel som stratené sebavedomie. Apatia, nechuť a lenivosť zmizli. Po dvoch týždňoch som si našiel babu, zaľúbil som sa a bolo to nádherné. Bola taká, ako som si vysníval a bolo to vzájomné. Už som si nebránil, nerobil podrazy. Nechal som svoju silu, nech pôsobí. Už som mal nejaké skúsenosti a už som nebol v škole ani doma, kde by ma utláčali – bol som v druhom ročníku na výške a mal som zrazu veľa voľnosti.

Táto moja milá mala rada sex, milovali sme sa veľmi často. Strácal som semeno, ale neoslabovalo ma to tak veľmi ako onania – sila sa totiž v spojení aj tvorila. Milovanie nás aj posilňovalo. Aj keď sme s touto novou podobou životnej sily zväčša nedokázali pracovať. Nikto nám nikdy nepovedal, že sa to vôbec dá. Bolo to v pohode, kým som neochorel. Potom zrazu začala byť tá pravidelná strata semena neudržateľná, mojej milej som však chcel dopriať a navyše som si nebol vedomý, že som chorý. Uvedomoval som si len slabosť a nevedel som, čo je príčinou. Podvedome som vzťah ukončil. Začal som sa chovať ako blbec a ona ma nechala. Nič jej nezazlievam.

Zasa som si potom dlho v duchu snažil ujasniť, čo sa vlastne stalo. Náhodou sa mi do rúk dostala knižka od taoistického majsta Mantaka Chia. Táto veľa objasnila. Po pár úvodných kapitolách je to hlavne praktický návod ako pracovať s plodivou a tvorivou silou, ktorá sa v nás v období dospievania vynára. Väčšina chorôb našej spoločnosti bola vysvetlená práve ako príčina nedostatku vedomostí o tom, ako pracovať s touto silou. Začal som skúšať cvičenia opísané v tejto knižke. V tomto období som sa cez jedného známeho dostal aj k Reiki. Predtým som bol veľký skeptik, popravde som si nemyslel, že nejaké „energie“ jestvujú. Veď hádam nie sú naši múdri lekári takí slepí, že by tieto sily západná medicína nevidela? Tento môj známy mi otvoril pramene sily, ktoré som si pod tlakom spoločnosti dakedy dávno nevedomky uzavrel. Bol to veľmi silný zážitok a trval skoro dva týždne. Stále tú zmenu cítim.

Začal som skúšať s touto silou pracovať. Výsledok? Už bývam zriedkakedy chorý, myseľ mám jasnejšiu. Som sebavedomý. Ide mi učenie, vlastne mi ide skoro všetko, do čoho sa pustím. Otvárajú sa mi možnosti. Otvárajú sami dvere všade, kde sa pozriem. Stávam sa slobodným dospelým človekom. Tvorím si svoj život. Sebauskutočňujem sa. Napĺňam sa. Som šťastný. Radostný. Nadšený. Silný. Som človekom.

Mám priateľku. Už sme spolu dlhšie, ale semeno som pri nej ešte nestratil. Telesný pohlavný styk mi vôbec nechýba – objímame a bozkávame sa a vymieňame si životnú silu, dopĺňame sa. Obohacujeme sa navzájom. Ľúbime sa navzájom. Zatiaľ sa na dieťa nechystáme – nemá teda zmysel púšťať semeno. Šetríme si životnú silu na samotné plodenie. Možno za pár rokov ju dokážeme odovzdať dieťaťu.

Často po vzrušených hrách s priateľkou pociťujem tlak v semenníkoch, veľkú citlivosť, možno až trochu bolesť. Prišiel som nato, že tento pocit nie je telesný, ale duchovný. Niekedy som naschvál púšťal semeno, aby som sa tomuto pocitu vyhol. Teraz už viem s touto surovou silou nahromadenou v semenníkoch pracovať. Dá sa vytiahnuť cez kostrč hore chrbticou a posilní ducha. Po ceste je možné ju pri viacerých orgánoch uskladniť a túto silu po ceste zjemniť.

Včera bolo tejto sily však už priveľa, až som to nezvládal. Pomohol mi veľký strom v parku. Poprosil som ho. Poďakoval som mu.

Svet je čarovný a riešenia sú všade dookola.

*

*

*

Ak ťa článok oslovil, zdieľaj🙂 A keď, tak pozri aj:

Tvorenie je v spojení

Láska, plodnosť a strom života

Kokot a piča

18 thoughts on “Onania

  1. …Moc ti děkuju ze tento článek. Ani nevíš, jak ráda jsem něco takového přečetla.

    Za celý svůj život jsem se sebeukájela třikrát, z čehož všechny tři zkušenosti mohu označit s klidem za “pokus”.
    Od té doby, co jsem začla intimně žít, jsem si různě intenzivně prožívala pocity “zbytečnosti” toho samotného aktu.
    Nezvládnu tu teď popisovat, co všechno se dělo během sexuálních aktů nebo po nich, ale ráda bych napsala, že mě to vyžíralo.
    Ne, že bych trpěla fyzicky či se cítila být ničena mužem.
    Ničila jsem sama sebe plýtváním “něčeho”, co jsem nedokázala pojmenovat. Cítila jsem vinu sama před sebou za to, že něco zneuctívám, pošpiňuju…

    Nikdy jsem nebyla schopna to s žádným svým partnerem řešit, protože jsem sama nebyla schopna poznat to hloubkově a porozumět tomu natolik, abych to byla schopna “obhájit” srozumitelně partnerovi.
    Celé roky jsem se potácela mezi snahou přemluvit sama sebe, že mám jen něco v nepořádku v hlavě, a mezi osvíceným nadhledem.
    Celé roky jsem lhala nejen partnerům, ale i sobě.

    Na podzim roku 2011 jsem se rozhodla uvěřit si, a přestala jsem se všemi pro mě zbytečnými kontakty (rozuměj intimními).
    To, co následovalo, bylo téměř kosmické …
    Nemyslím to tak, že by se najednou začly dít věci, které by se neděly předtím, ale spíš se uvolnila obrovská síla jakéhosi sebepřijímání a přirozené spojitosti se Světem.
    .
    Na podzim roku 2012 jsem Potkala jednoho člověka. Sním společně sdílená intimita je něco neuvěřitelně nabíjejícího.
    Na bázi naprosté přirozenosti a bez poddružných cílů (tzn.co nejvychytanější technika, kontrola výdrže a další pro mne nepochopitelné věci, které lidé při sexu často loví).
    .
    A skrz tohle sdílení jsem se setkala s “tím něčím”, co jsem vnímala jako pošpiňované.
    Je to svobodná přirozenost, upřímnost a intuitivnost Ženy, která má co dělat s těmi nejzákladnějšími principy Života (kterým je například dar mateřství atd).

    Moc ráda bych z toho teď napsala nějaký závěr, ale musím to ještě nechat chvilku uležet.
    Rozhodně ale velmi hluboce sympatizuji s tím, co jsi tu napsal.
    A přestože nemám mnoho očekávání od Života, tuším velkou spřízněnost ve smyslu posunu zase někam dále…

    Ještě jednou děkuji.

    Kristýna (ta ze Švycárny)

  2. spermie nie su o nic zivsie ako ktorekolvek ine bunky v tele, u zeny vajicko ked neni oplodnene odchadza pravidelne kazdy mesiac, ziadnu silu ani energiu to neodcerpava, je to v podstate ocistny proces. Rovnovaha neznamena len hromadenie, ale rovnako dolezite je aj zbavovanie sa, vypustanie.

  3. Víš, je mi tě trochu líto. Žiješ v bludu – v bludu, který ti možná prozatím funguje – ale je to jako když se učíš ve škole – učíš se, máš dobré známky, ale pro skutečný život je vše, co ses naučil k ničemu. Až jednou školu dokončíš, zjistíš, jak moc jsi se mýlil a že jsi pořád na začátku.
    To, co ubírá člověku sílu není onanování, ani sex.. ale jeho vlastní omezenost a malost. Negativní přístup k životu. Myšlenky na to, že něco nedokáže.
    To, co píšeš pramení ze zatrpklosti, možná vnitřního zklamání nad svým životem – to všechno si ale nechceš přiznat.
    Přeju ti, abys pravdu poznal a nežil ve své slepotě.

    • Presne tak, navyse je az neuveritelne, ako tomuto cloveku zabera mysel, prave tato cinnost. Az tak, ze musel napisat tento clanok:). Ak onanuje, je vsetko v kely, ak nie, zivot je krasny. Takisto zelam skore uzdravenie sa z tohto zacarovaneho kruhu.

  4. Jsem dítě jogína, který toto praktikoval také… nedopadlo to dobře. Normálně tyhle věci nikde neříkám, proto píšu anonymně. Táta “zvládal” takto sám sebe a svoje pudy do té doby, než se z toho máma téměř zbláznila. Já jsem si prošla peklem, kdy máma nenáviděla tátu za to co jí odepíral, ale nemohla si to přiznat, tak si to vybíjela na mně. Nikomu bych to nepřála. Odešla jsem v 16 z domu. Táta stejně nakonec ve svých 50 našel mladou milenku – jeho studentku, která ho přiměla všechny zásady hodit za hlavu. Slečna je o 4 roky starší, než já. Máma už nikoho nenašla. Přeberte si to jak chcete… ale není náhoda, že jsem sem zabloudila.

    • Všetko nedobre poňaté môže ublížiť. A v tom, ako milostný život ponímajú niektorí jogíni a niektorí taoisti môže byť veľký rozdiel. Mantak Chia telesné milovanie nezakazuje, neradí celibát či vzťah bez pohlavného styku. On radí a učí, ako sa telesne milovať bez toho, aby muž strácal semeno. Takto milovanie muža nevysiluje a on dokáže svoju ženu naozaj uspokojiť. Dokonca vedia obaja prežiť oveľa plnší ograzmus, splynutie. Stráca sa nerovnováha medzi mužským a ženským.

      Je to o zladení oboch vo vzťahu.

  5. pôvodne som nechcel reagovať, ale keď som videl komentáre tak sa aj ja vyjadrím.

    V priebehu celých dejín vystupovali ľudia, ktorý toto tajomstvo životnej sily ctili a snažili sa to odovzdať aj ďalej. Tie rady v náboženstvách nie sú pre srandu králikov. Mnohý sexualitu v jej pravej a ucelenej podobe nespoznajú. Čo i len pri zmienke o tom, že by to mohla byť pravda, automaticky prejdu do útoku namiesto toho aby sa zamysleli.

    Pripadá mi to ako keby fajčiar nadával na nefajčiara, ktorý svoju závislosť prekonal. Obhajuje len vlastnú slabosť, aby neutrpel jeho pocit sebadôležitosti, aby nestratil tvár.
    Dostal som sa zo závislosti na fajčení, čo je v porovnaní zo závislosťou na sexe (masturbácií) slabý odvar.

    I keď vidím zmeny, ktoré dnes prebiehajú, vyžaduje si to asi ešte mnoho času, aby sme boli schopný vnímať jemnejšie súvislosti. S otvorenou mysľou, a mierom v srdci.

    Tak prajem autorovi nech sa mu darí v jeho putovaní.
    Rád si prečítam aj výsledky “experimentu” z odstupom času.

    • Jenže to, co píšeš má jeden základní nedostatek. Automaticky předpokládáš, že masturbace je špatná, stejně jako předpokládáš že kouření je špatné (nezdravé). Na kouření se asi shodneme, ale co ti dává právo tvrdit, že je špatná masturbace? Co když se mýlíš ty?

    • na kadecom dokaze byt clovek zavisly. Ja mam rada cokoladu, ale mozem s istotou tvrdit ze ja na nej zavisla nie som. A napriek tomu existuju ludia co su. Tak je to dokonca aj s cigaretami. Aj ked tam je ten potencial na vznik zavislosti silnejsi. Poznam ludi, ktori kludne maju kupenu krabicku cigariet a zapalia si raz az mesiac.Proste sa u nich nerozvinula zavislost. Tak aj verim ze niekto moze byt zavisly na sexe, alebo na masturbacii. To ale neznamena ze pricinou je sex, alebo masturbacia. Pricina je inde, objekt zavislosti sa moze vcelku uspesne obmienat. Nemyslim si ze u teba by to bola ozajstna zavislost, ale ista forma priputania. A ako pises, ked si sa jej potreboval zbavit, vymenil si ju za alkohol, co moze byt tiez celkom slusna namotavka. (aby nedoslo k omylu, nepisem o ziadnom alkoholizme ani ziadnych katastrofach, skor o tom, ze je to takisto nieco co dokaze odburat napatie a sposobit priputanie ci rozvinut zavislost). Ja som sa napriklad “zbavila” anorexie (zavislost na hlade) tym ze som zacala fajcit. Ale nerobim si iluzie, ze som tym vyriesila podstatu, ide v podstate len o kozmeticku upravu, je mi pohodlnejsie si zapalit, ako hladovat a je to aj spolocensky prijatelnejsie. Ak by si ale mal chut urobit nejaku naozajstnu zmenu, treba patrat po pricinach toho napatia, ktore bolo treba (a asi aj je treba) odburavat. A potom konat. Ja na tom svojom tak trosku robim ale som leniva a dost pomala…nuz ale zivot ta dotlaci aj sam ked bude treba (aj mna🙂 )

  6. Reagoval som najmä na bezmyšlienkovité útočenie voči inému názoru. V tomto článku sa nám sprostredkujú subjektívne skúsenosti autora z jeho pozorovania, tak nechápem tie vyjadrenia.

    matrioshka : Alkohol pijem 1-2 krát do roka, tak niekde došlo k nedorozumeniu, ale pointu som hádam pochopil. Máš pravdu, že problém nieje objekt závislosti (napr. fajčenie), ale to čo si ňou kompenzujeme.

    Tomáš, skús si ešte raz prečítať presne ako som to napísal. Masturbáciu neberiem ako niečo zlé a ani som to netvrdil. Hovorím že závislosť je obmedzujúca (zlá). Ak sa bavíme len o masturbácií a nie závislosti na nej, tak je to slobodná voľba každého.
    Autor poukazuje na výhody šetrenia sex. energie a ja som trochu odbočil (čo som si uvedomil, až neskôr) a poukazoval na závislosť.

    Zároveň verím, že okrem svojej pudovej a reprodukčnej funkcie má sexualita aj vyšší zmysel. Že sexuálna energia je vo svojej komplexnej podobe nepoznaná (tajomná) a jej šetrenie a následné využitie inde nám môže pomôcť, ak chceme. V toto verím, ale nepredkladám to ako fakty.

    Ja píšem svoje laické názory vyvodené zo svojich skúseností. Môžem sa mýliť.
    No a skade beriem právo vyjadriť sa? nato odpoveď poznáš.

    • Mario, jo, asi doslo k nedorozumeniu, ja som nereagovala na teba, ale na clanok, o tom kolko konzumujes alkoholu som ani nepisala, ani necitala, ani nepremyslala😀 ale fajn ze si pochopil pointu😀

  7. Pokud je smyslem toho všeho zabránění ztráty semene, jak zabráníš ztrátě semene při noční poluci? Nějakou psychosomatickou technikou? Připadá mi to značně nereálné.

    • Mokré sny mávam tak raz za mesiac – a to je veľký rozdiel oproti každodennému onanovaniu… Mimo toho, často sa tesne pred vyvrcholením zobudím a spätným ťahom (nasatím) živy som schopný to semeno nevypustiť a naopak presmerovať tú plodivú silu hore chrbticou… Manták to opisuje ako veľký ťah myslím… Keď si vytvoríš zámer, veci sa spravia…

  8. Spätné upozornenie: Prečo duchov nevidíme? | krkavec

  9. Spätné upozornenie: Krkavec | krkavec

  10. Je pochopiteľné, ak sa človek vzdáva sexu vtedy, ak spozná že nie je v duševnej harmónii s partnerkou, či manželkou, ale v prípade, že v takomto vzťahu je, tak je nanajvýš nepochopiteľné správanie pohlavnej zdržanlivosti alebo odmietania intímneho zbližovania. Povedal by som, že je to nielen nezdravé, ale určite i škodlivé, hlúpe mi to pripadá v každom prípade. Duševné splynutie pri sexuálnom akte nemá totiž za úlohu len rozmnožovanie ale i zdravú výmenu síl , čo určite môže byť len prospešné.
    Špekulácie a hry s kundalini by mali dávno už zostať na smetisku dejín starých mágov, ale zdá sa, že majú stále svojich nadšencov. Aspoň podľa vyjadrení v článku to tak vypadá

  11. Spätné upozornenie: 2013: ohliadnutie | krkavec

Stojím o tvoj názor:

