Veci verejné

volby2014-b-nahlad„Politiku nie. Je to špina, lži, moc, peniaze… Ja som nepolitický, ja nechodím voliť. Mňa sa to netýka. Ja som čistý…

Politika sú (po slovensky povedané) veci verejné… Vetou „Politiku nie“ vlastne hovoríš: „Veci verejné nie”… Niet potom divu, že sú naše veci verejné rušené… Vlastne si to ty sám odobril a umožnil. 

Keď ti štát môže byť ukradnutý… Práve sa to deje… Kradnú nám štát, privatizujú a tunelujú veci verejné – a nikto si to nevšíma, všetkým je to ukradnuté…

Ale s vlastným štátom sme aspoň čiastočne na vlastnom… Viete si predstaviť, ako by to bolo bez štátu? Ako sú na tom Welšania či Cigáni? Už ani vlastný jazyk skoro nemajú… Slobodní môžme byť iba na vlastnom – keď pracuješ na cudzom, si otrok…

Možno to chce zmenu prístupu…

Nože začnime znova vnímať veci verejné ako veci naše – ako veci ľudové, ako veci spoločné, spoločenské… Hej, je to ťažké. Museli by sme sa najprv znova naučiť prijímať jeden druhého a byť ochotný dohodnúť sa. Nie tlačiť si svoje – ale uznať a prijať to, čo je dobré nie len pre mňa či môjho chlebodarcu – ale pre nás spoločne.

„Nič sa nedá zmeniť. Keď nemáš peniaze, si nič. Ty to robíš nezištne? Neklam…“

Keď si myslíme, že sme neschopní, úplatní, bezduchí – naozaj sa neschopnými stávame… A podľa seba potom súdime všetkých, súdime svet…

My však dokážeme svet zmeniť. Zmenou nášho prístupu – zmenou myslenia sa svet mení v okamihu. Mení sa tvoj svet, ktorého si ty stredom. A postupne sa mení aj širší svet, svet nášho spoločného stredu rodinného či národného…

Nestaviam sa chrbtom k veciam verejným. Nie som nevoľník – mám možnosť voľby. Mám vôľu, mám slobodu voľby. Svojím konaním. Dobrovoľne.

Nemusíš byť v Národnej rade – aby si mal poslanie. Všetci ho máme. My nie sme len jednotlivci – sme aj ľudia spoločenskí – sme rodina – okruh priateľov – sme spoločenstvá – sme spoločnosť, národ, ľud… Sme súčasťou a sme aj Zem. Bez ohľadu na to, či si to uvedomujeme a či ho napĺňame, všetci máme širšie poslanie🙂

*

Nestaviam sa chrbtom k veciam verejným.

Nestaviam sa chrbtom k veciam verejným. Nie som nevoľník – mám možnosť voľby. Mám vôľu, mám slobodu voľby. Svojím konaním. Dobrovoľne.

Hnutie nemusí byť úradne potvrdené.  Nemusíš byť v Národnej rade – aby si mal poslanie. Všetci ho máme. My nie sme len jednotlivci – sme aj ľudia spoločenskí – sme rodina – okruh priateľov – sme spoločenstvá – sme spoločnosť, národ, ľud… Sme súčasťou a sme aj Zem. Bez ohľadu na to, či si to uvedomujeme a či ho napĺňame, všetci máme širšie poslanie🙂

*

Budúcnosť sa začína teraz.

Stimmzettel-Anschluss

*

*

*

Pozri aj:
Pravda
Poľovníci a „poslanci”
Príbeh o prospechu
Výzva: Koho volím?

Nestaviam sa chrbtom k veciam verejným. Nie som nevoľník – mám možnosť voľby. Mám vôľu, mám slobodu voľby. Svojím konaním. Dobrovoľne.

5 thoughts on “Veci verejné

  1. ja som volit nebola, lebo som nemala koho. Obavam sa ze tak bude aj v prezidentskych. Nebudem volit nejakeho blbca len preto lebo je to “mensie zlo”. Uz ma nebavi hrat sa tu ich hru a robit im toho saska, ktoreho nazyvaju volicom. Nechcem byt tym o koho sa hra.

Stojím o tvoj názor:

