Dokážeš sa učiť?

1186103_506163949461695_119678390_nMám 25 rokov a prerušil som na rok magisterské štúdium informatiky. Schválne som si spravil voľno – nepracujem a neštudujem – aby som prišiel nato, prečo je naša spoločnosť v takom zúfalom stave.

Dospel som k tomu, že koreňom veci je školstvo.

V škole sú chyby nežiaduce. Znamenajú zlú známku a pokles tvojej osobnej hodnoty.

Školská výchova nám vlastne bráni priznať si chyby. Haluz. Veď práve chybami sa človek učí. Prirodzený priebeh učenia je takto narušený. Ako sa môžme hravo a uvoľnene otvoriť novému a neznámemu, ak sa bojíme spraviť chybu? Priznať nevedomosť?

Dôsledkom je, že sa potom neskôr v živote nedokážeme samostatne z vlastnej vôle ďalej učiť, vzdelávať sa a meniť sa… Vlastne nie sme schopní ďalej dospievať – česť výnimkám.

Ostávame nevedomí. Predovšetkým ostávame nevedomí si toho, čo sa nám vlastne v škole stalo. Preto som sa podujal spraviť osvetový zošítok a letáčik – ktorý mám pomôže prelomiť túto zábranu.

Som otvorený pripomienkam, názorom, nápadom. Zošítok sa nedostane medzi ľudí sám – treba tomu pomôcť – šíriť ho a šíriť tak uvedomenie a osvetu – to je prvý krok k zmene k lepšiemu a k lepšej spoločnosti.

„Áno, školstvo má chyby, ale v prvom rade má chyby celá spoločnosť. Prestaňte školstvo znevažovať. Jedna rada ono mňa, od 52 ročnej bývalej učiteľky a autorky 17 kníh: Vykašli sa na snahy zmeniť Slovensko. To treba už len zrovnať so zemou. Aj ja som chcela meniť všetko zlé, čo som videla, ale hlavou človek múr neprerazí. Jediné čo ľutujem je, že som zo školstva neodišla skôr.“

Nádej na zmenu nevidí ten – kto sa sám nedokáže zmeniť.

„Áno, to je také super klišé tých, ktorí si ešte naivne myslia, že niečo zmenia… Ja sa meniť nepotrebujem, bola som celý pracovný život rovnaká, sama sebou. Niečo takéto však môže o sebe človek povedať len vtedy, keď už za sebou niečo má, mnoho o živote súkromnom i pracovnom vie, nie keď má 25 rokov…“

Priznám sa, že sa na vašej vážnosti a namyslenosti úprimne bavím – hrám sa.

Hrou sa človek učí. Vy ste nato zabudli. Školstvo na to zabudlo… Nie ste schopná sa učiť. To preto sa nie ste schopná zmeniť.

Učenie totiž nie je učenie sa poznatkov, učenie je učenie sa pre život…

Život je zmena.

Dobrá škola nie je namyslená – pretože budúcnosť je nepredvídateľná.

zachranme-skolu-letacik

*

*

*

One thought on “Dokážeš sa učiť?

  1. Deziluze není jen výsledkem ztráty schopnosti učit se.. vypovídá o vztahu k sobě, o přístupu k životu, o nátuře, o tom, jetli se rozhodneš být bojvníkem anebo ne, je to o tom, co chceš..
    *

Stojím o tvoj názor:

