Improvizačné divadlo

image002_1Článok sa v prepracovanej podobe nachodí v knižke Súvislosti.

4 thoughts on “Improvizačné divadlo

  1. Jej to som rada ze si si to vyskusal, presne to o tej jednoznacnosti a plynuti som pri improvizacii zistovala aj ja (ja som sa venovala tanecnej , nie divadelnej)…neviem presne ako si myslel to ANO a NIE…ako ze ked citis podporu, povedzme ze vies ze sa na teba niekto pozera a bavi ho to tak to plynie, tak? ci ako?
    Inak, trochu mi vadi ze tie fakty, ktore si pozistoval hned premienas na nejake filozoficko moralisticke posolstva pre ludstvo. Ved to chvilu skumaj len v tom co to je, ci take ta nebavi?🙂

    • K tým filozoficko-moralistickým posolstvám: Máš pravdu, trpím utkvelou predstavou, že žijeme ako spoločnosť v stave vojny už tak dlho, že sme zabudli, že to môže byť inak – a na každom vhodnom mieste sa nato snažím poukázať… Hm. Asi mi treba vidieť jasný odraz, že to silím, že týmto spôsobom nie, že ostávam nepochopený…

      K tomu áno/nie – mal som na mysli vzájomné vzťahy účastníkov divadla, ako jeden pracuje s tým, čo prvý nadhodí a rozvíja sa to ďalej…

      • aha, takto…tak to az tak vyrazne nevnimam, ja mam taku skusenost, ze nemusi druhy len nadviazat, moze aj len nechat priestor, nereagovat, moze povedat aj NIE a tym stanovit prekazku, vsetky tieto moznosti mozu podporit plynutie. Ak su komunikovane jednoznacne a ak su v spravnom momente prave tie spravne. Velmi tazko definovat pravidla, ale ja poznam skor to, ak ma tvoja akcia podporu tym ze je v prvom rade sledovana, podpori to jej plynutie.

Stojím o tvoj názor:

